GMC Acadia Forum banner
121 - 140 of 198 Posts
Czy mamy jakieś *rzetelne* statystyki dotyczące roczników i zakresów przebiegu, w których ten problem wystąpił w Acadia, i czy były już jakieś zgłoszenia z co najmniej *podejrzeniem* tego (lub podobnego) problemu w najnowszej Gen Acadia?

Chyba za wcześnie na najnowszą Gen Acadia, prawda?
 
Probably too early for the latest Gen Acadia, right?
Właściwie to za późno, ponieważ TEHCM został zmodernizowany w 2013 roku - nie ma już przełączników ciśnieniowych z dyskami laminowanymi.
 
2008 Satrun Outlook Czy cewki elektromagnetyczne w module TCM skrzyni biegów 6T75E można sprawdzić indywidualnie po wyjęciu modułu TCM??????? Otrzymuję kod P2723, który mówi, że cewka elektromagnetyczna E jest uszkodzona, która z nich to cewka elektromagnetyczna E??????

Marv.
 
Tak, wierzę, że zestaw zamienny Sonnax - w instrukcji jest napisane, aby sprawdzić rezystancję elektrozaworu.

"Przed zainstalowaniem zestawu należy przetestować przełączniki, aby sprawdzić prawidłowe działanie elektryczne. Zestaw naprawia tylko uszkodzenia dysków laminowanych i uszczelnień; nie naprawia awarii elektrycznych. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji."
 
Przepraszam, jestem tu nowy. Powinienem był zgłosić swój problem w pierwszym poście. Mam Saturna Outlook z 2008 roku z przebiegiem zaledwie 50 000 mil. Problem polega na tym, że pewnego dnia w drodze do domu samochód po prostu się zatrzymał. Po zatrzymaniu się i odczekaniu około 10 minut, mogłem przejechać kolejne 25 jardów, po czym znowu się zatrzymał. Powtarzało się to, aż dotarłem do domu około półtorej godziny później. Byłem pewien, po przeczytaniu w internecie, że przełączniki w TCM będą uszkodzone, ale po wyjęciu i sprawdzeniu wizualnym okazało się, że wszystkie wyglądają dobrze. Kupiłem zestaw naprawczy Sonnax, aby je i tak zainstalować, w nadziei, że będą lepsze niż oryginalne. Przetestowałem oryginalne przełączniki i wszystkie były dobre. Przetestowałem również elektrozawory baterią 9 V i w 3 elektrozaworach, dwóch zewnętrznych i środkowym, było słychać wyraźne kliknięcie, a w pozostałych kliknięcia były ledwo zauważalne. Czy mam uszkodzony TCM, a może uszkodzone zawory? Wydaje mi się dziwne, że samochód wciąż może się poruszać, jeśli skrzynia biegów jest uszkodzona. Mam nadzieję, że ktoś inny miał taki sam problem jak ja z łatwym rozwiązaniem. Dziękuję za poświęcony czas!!!

Marv.
 
Cześć, czy ktoś jest zainteresowany podróżą do Meridy Yucatan, Meksyk, aby naprawić mojego Acadia 2010 SLT? Podejrzewam, że potrzebuję tej naprawy TEHCM, ponieważ skrzynia biegów od czasu do czasu blokuje się na 3. biegu. Kiedy to się działo, zatrzymywałem się i zmieniałem na manualny, co zwykle rozwiązywało problem mocnym uderzeniem, ale teraz również kopie przy zmianie z 1. biegu na drugi... brak kodów, brak kontrolki CEL na desce rozdzielczej, a także większość sprzedawców internetowych wymienionych tutaj nie wysyła części do Meksyku, a dealer będzie chciał wymienić całość.

Proszę wysłać mi wiadomość prywatną, a mam nadzieję, że uda nam się dojść do porozumienia w sprawie Twoich następnych wakacji / pracy…
 
Cześć, dzięki za odpowiedź, próbowałem z 2 dużymi warsztatami naprawczymi tutaj w Méridzie, ale oni "nie robią Acadii", obaj zeskanowali małym narzędziem skanującym ODBII i oczywiście żaden kod się nie pojawił, więc w zasadzie powiedzieli mi, że potrzebują problemu, aby rozważyć pracę nad samochodem i podać kosztorys, po tym jak pokazałem im ten wątek i narzędzia, po prostu powiedzieli mi, nie, nie mamy tych narzędzi i jeśli to jest problem, zasugerowali mi zakup TECHM od dealera... Oczywiście żaden z nich nie potrafi czytać po angielsku i mają mnóstwo pracy, więc nie są zainteresowani moim samochodem. Merida jest mała w porównaniu do miasta Meksyk lub innych dużych miast z większą liczbą warsztatów w okolicy. Nie sądzę, żebym miał umiejętności, aby to sam naprawić, ale i tak dziękuję... Będę szukał dalej lub może pozbędę się acadii, zanim się poważnie zepsuje.
 
Mój pierwszy post tutaj - świetne informacje w tym wątku, dzięki!

Mam Acadia z 2012 roku z 6T75. Utknął w trybie awaryjnym i wyrzuca ogólny kod P0700 "System kontroli skrzyni biegów", a także bardziej szczegółowy kod P0796 "Wydajność lub zablokowanie zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia 'C'". Jeśli wyczyszczę kody, będzie jeździł dobrze, o ile będę jechał wolno, ale gdy tylko wrzucę 4. bieg, zaczyna zmieniać biegi nieregularnie i w ciągu kilku minut wraca do trybu awaryjnego. Po wielu badaniach wierzę, że moja odpowiedź jest w tym wątku. Próbuję zdecydować między wymianą TEHCM/TCM (prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie) a użyciem zestawu Sonnax, jak zrobili to inni (może wystarczy i na pewno jest o wiele tańsze).

Czy ktoś ostatnio wymieniał TCM? Może to tylko moja nieco nowsza Acadia niż przykład w OP - mój numer części Dorman to 609-008, a nie 609-000 OP - ale wydaje się, że Dorman uniemożliwił zamawianie tych jednostek zaprogramowanych (używając twojego VIN) lub komukolwiek, kto nie subskrybuje oprogramowania GM, możliwość zaprogramowania go po instalacji. Dealer chce 160 dolarów tylko za wgranie programu.

Mój obecny plan to wyciągnięcie obecnego TCM i sprawdzenie elektroniki zgodnie z instrukcjami, o których wspominali inni w tym wątku. Jeśli wszystko będzie w porządku, użyję tylko zestawu Sonnax. Jeśli nie, wymienię na nowy/regenerowany TCM. Po prostu nienawidzę wydawać 160 dolarów na programowanie u dealera.

Jakieś przemyślenia? Dzięki!
 
Mój pierwszy post tutaj - świetne informacje w tym wątku, dzięki!
...
Jakieś przemyślenia? Dzięki!
Witamy na forum.
Różnica w numerze części wynika z tego, że samochód OP (był) z 2007 roku z silnikiem V-6 z wtryskiem do portu. Twój ma silnik z wtryskiem bezpośrednim. TCM jest integralną częścią TEHCM. Konfiguracja TCM do komunikacji ECM>TCM jest prawdopodobnie jedyną różnicą w częściach.
 
  • Like
Reactions: AgCT
Witaj na forum.
Dziękuję!

Myślę, że moje największe pytanie brzmi, czy ktoś zna sposób/miejsce, aby zamówić TCM, który jest wstępnie zaprogramowany lub sposób zaprogramowania go po instalacji, który nie wiąże się z zapłaceniem 160 $ dealerowi lub innemu lokalnemu warsztatowi. (Jak wspomniano w OP, kiedyś można było zamawiać je wstępnie zaprogramowane.) Mogę podłączyć laptopa do ECM i TCM, ale nie mam oprogramowania GM potrzebnego do wgrania nowego programu.

Według strony internetowej Dorman: "Wymaga programowania - po instalacji moduł musi zostać zaprogramowany oryginalnym oprogramowaniem producenta, na przykład za pośrednictwem zestawu Remote Assist Programming (RAP)" Wygląda na to, że ta zmiana miała miejsce około września 2018 roku, ale nie jestem w 100% pewien.

Rozważałem nawet leasing zestawu RAP, ale pobierają 20 $ za wysyłkę, 49,95 $ miesięcznie za leasing i 125 $ za flash. Więc w rzeczywistości kosztowałoby to więcej niż zrobienie tego u dealera (194,95 $ za zestaw RAP vs. 160 $ u dealera).

Dziękuję za wszelkie rady.
 
Nie znam żadnych dostawców wstępnie zaprogramowanego TEHCM. Po twoim poście trochę poszukałem w internecie i nic się nie wyróżniało. Spróbuj skontaktować się z pomocą techniczną Dorman ze strony internetowej. Ktoś tam może udzielić ci lepszej odpowiedzi na temat programowania DIY za pomocą laptopa i połączenia internetowego z oprogramowaniem. Dostępne są krótkoterminowe subskrypcje dla wielu pakietów oprogramowania.
 
  • Like
Reactions: AgCT
Dość łatwa naprawa - około 6 godzin

Próbowałem opublikować zdjęcie, ale regulamin forum na to nie pozwala.

Postanowiłem zająć się tym w niedzielny poranek. Pamiętaj, że dotyczyło to modelu Traverse z 2010 roku, ale ponieważ to forum było zdecydowanie najbardziej pomocne, zamieszczę to tutaj.

Pierwsze dwa po lewej stronie były oczywiście złe. Kilka uwag z projektu

1) Bezprzewodowy klucz z grzechotką. Nie widziałem, żeby ktoś wspominał o jego użyciu we wcześniejszych postach, ale z pewnością oszczędza czas. Ułatwiło to znacznie usunięcie i chociaż musiałem wrócić i dokręcić śruby po zgrzechotaniu, nie wyobrażam sobie, ile więcej czasu bym na to poświęcił bez niego.

2) Usunięcie wyskakujących elementów trzymających gumowy element za kołem po stronie kierowcy również ułatwiło pracę zarówno TCM, jak i osłonie. Nie zdejmowałem koła, tylko obróciłem je maksymalnie w lewo.

3) Szczęśliwa żona... szczęśliwe życie...

Dzięki za pomoc, chłopaki.
Oto zdjęcie starych dysków laminowanych. Mimo że nie pękły, z czasem stają się cienkie i pękają.
Zastanawiałem się tylko, czy czujnik prędkości turbiny wejściowej znajdował się pod tą osłoną w modelu Traverse z 2010 roku
 
miałem podobny problem i szczerze mówiąc, nie jestem zbyt sprawny, ale mój dealer prosi mnie o 1550 dolarów za naprawę... warto?
Witamy na forum.
"Warto" zależy od tego, czy chcesz, aby samochód działał prawidłowo i jak długo zamierzasz go zatrzymać. Poproś o podział kosztów części i robocizny w ich kosztorysie. Szczerze mówiąc, mogą "zawyżać" kosztorys, aby zobaczyć, jak bardzo chcesz naprawić samochód. Rzeczywisty koszt dla Ciebie może być nieco niższy. Przy okazji, łatwiej byłoby odpowiedzieć na Twoje pytanie, gdyby znany był rok modelowy Twojego samochodu.
 
Cześć, dzięki za odpowiedź, próbowałem z 2 dużymi warsztatami naprawczymi tutaj w Méridzie, ale oni "nie robią Acadii", obaj zeskanowali małym narzędziem skanującym ODBII i oczywiście żaden kod się nie pojawił, więc w zasadzie powiedzieli mi, że potrzebują problemu, aby rozważyć pracę nad samochodem i podać kosztorys, po tym jak pokazałem im ten wątek i narzędzia, po prostu powiedzieli mi, nie, nie mamy tych narzędzi i jeśli to jest problem, zasugerowali mi zakup TECHM od dealera... Oczywiście żaden z nich nie potrafi czytać po angielsku i ma mnóstwo pracy, więc nie są zainteresowani moim samochodem. Merida jest mała w porównaniu do miasta Meksyk lub innych dużych miast z większą liczbą warsztatów w okolicy. Nie sądzę, żebym miał umiejętności, aby to sam naprawić, ale i tak dziękuję... Będę szukał dalej lub może pozbędę się acadii, zanim się poważnie zepsuje.
W końcu po 4 miesiącach znalazłem mechanika chętnego do wykonania pracy, kupiłem pakiet sonnax z mercado libre i uszczelki z amazon, wszystko poszło dobrze i teraz acadia zmienia biegi świetnie, dzięki za zamieszczone tutaj informacje.
 
netaswar..... dzięki za aktualizację. Myślałem o twoim problemie kilka dni temu. Zastanawiałem się, czy udało ci się to naprawić?
 
Zamówiłem zregenerowany TEHCM Dorman 609-000. Poprosili o numer VIN, ale do części dołączona jest notatka informująca, że wymagane jest programowanie, a narzędzie do programowania NIE jest dołączone. Kiedyś dołączali narzędzie do programowania, które umożliwiało przesłanie oprogramowania przez złącze OBD2, ale już tego nie robią. Byłem bardzo rozczarowany, gdy się o tym dowiedziałem. Zadzwoniłem na ich linię wsparcia technicznego, a technik nie miał żadnych sugestii dla majsterkowiczów. Powiedział, że GM zmusiło ich do zaprzestania dołączania narzędzia do programowania. Powiedział również, że nie zaleca się jazdy pojazdem do momentu zaprogramowania modułu, ponieważ może to spowodować uszkodzenie skrzyni biegów. Nie wiem, czy mówią to tylko po to, żeby się zabezpieczyć, ale jeśli to prawda, to wydaje się, że wymiana TEHCM nie jest już zadaniem dla majsterkowiczów, ponieważ nie można go zaprogramować i nie można nim pojechać gdzie indziej, żeby go zaprogramować. Grrr.

Teraz chyba muszę poszukać warsztatu, który ma narzędzie do programowania i jest gotowy do zainstalowania części dostarczonej przez klienta. Chyba że ktoś ma inny pomysł?
 
Ciekawe w kwestii programowania, którego już nie dostarczają... Zastanawiam się, czy inni dostawcy są tacy sami.
 
121 - 140 of 198 Posts