Więc pomyślałeś, że problemy z twoją skrzynią biegów się skończyły. GM przebudowało twoją skrzynię biegów po niesławnej awarii płyty falowej i pomyślałeś, że jesteś dobry na kolejne 100 tysięcy. Błąd, nagle masz znajomą kontrolkę silnika i skrzynia biegów nie zmienia biegu powyżej 2. biegu. Ahhhhh. Będziesz miał kolejny kod P0700 wraz z jakimś rodzajem awarii elektrozaworu zmiany biegów. W moim przypadku był to P0752, ale istnieje kilka przełączników w module, które mogą ulec awarii i uruchomić podobne kody.
To kolejna wada w skrzyni biegów GM, która mogła zostać pogłębiona przez awarię płyty falowej. Moduł sterowania elektrohydraulicznego skrzyni biegów, często nazywany TEHCM lub TCM, jest kolejną nierobustną częścią w strasznej skrzyni biegów w tych rzeczach. TEHCM to część wielofunkcyjna, która działa jako komputer sterujący skrzynią biegów wraz z niektórymi czujnikami i elektrozaworami zmiany biegów. Znajduje się wewnątrz skrzyni biegów i pływa w płynie przekładniowym. Zatem cząstki metalu przepływające przez twoją skrzynię biegów podczas awarii płyty falowej lub w jakichkolwiek warunkach przegrzania również osłabią TEHCM.
GM nie zawsze pomaga w tych sprawach, więc prawdopodobnie będziesz musiał sam zapłacić za naprawę. Mój dealer chciał 1400 dolarów za naprawę. Przypadkowo jest to ta sama kwota, którą musiałem zapłacić z własnej kieszeni za przebudowę płyty falowej. Nawet z pomocą GM jest to droga skrzynia biegów, aby uzyskać 120 tysięcy mil.
Przejdźmy od razu do problemu:

Elektrozawory zmiany biegów (lub przełączniki w zależności od dokumentu, który czytasz w danym momencie) po prostu się rozpadają. Aby wymienić te proste i niedrogie części, musisz również wymienić droższe części zawarte w reszcie modułu. GM pobiera 650 dolarów za TEHCM, a dealer będzie chciał około 1400 dolarów za całą naprawę. Naprawa obejmuje wymianę modułu oraz niektórych uszczelek i przeprogramowanie TEHCM. Na początku tego roku (2015) Dorman wprowadził zestaw plug-and-play, aby samodzielnie wykonać naprawę. Cena detaliczna zaprogramowanego fabrycznie TEHCM firmy Dorman wynosi około 300 dolarów. Będziesz także potrzebować płynu przekładniowego o wartości około 50 dolarów i opcjonalnie kilku uszczelek. Pytanie o uszczelkę pozostawiam tobie. Nie wymieniłem ich, ale porozmawiam o nich podczas dyskusji.
Czy możesz to zrobić?
To dość prosta procedura. Jeśli udało ci się wymienić żarówkę reflektora w tej rzeczy, na pewno możesz to zrobić. Powiedziałbym, że pod względem złożoności jest to na równi z wymianą hamulców. Jeśli nie możesz wymienić filtra powietrza, zapłać dealerowi.
Alldata mówi, że to procedura 3,1 godziny (2,2, jeśli jest na gwarancji). Zajęło mi to około 4 godzin z kilkoma przerwami.
Jeśli spróbujesz tego, bądź przygotowany. Ty, ziemia i twoje narzędzia będą nasiąknięte płynem przekładniowym. To nigdy się nie kończy.
Następne 2 posty:
To kolejna wada w skrzyni biegów GM, która mogła zostać pogłębiona przez awarię płyty falowej. Moduł sterowania elektrohydraulicznego skrzyni biegów, często nazywany TEHCM lub TCM, jest kolejną nierobustną częścią w strasznej skrzyni biegów w tych rzeczach. TEHCM to część wielofunkcyjna, która działa jako komputer sterujący skrzynią biegów wraz z niektórymi czujnikami i elektrozaworami zmiany biegów. Znajduje się wewnątrz skrzyni biegów i pływa w płynie przekładniowym. Zatem cząstki metalu przepływające przez twoją skrzynię biegów podczas awarii płyty falowej lub w jakichkolwiek warunkach przegrzania również osłabią TEHCM.
GM nie zawsze pomaga w tych sprawach, więc prawdopodobnie będziesz musiał sam zapłacić za naprawę. Mój dealer chciał 1400 dolarów za naprawę. Przypadkowo jest to ta sama kwota, którą musiałem zapłacić z własnej kieszeni za przebudowę płyty falowej. Nawet z pomocą GM jest to droga skrzynia biegów, aby uzyskać 120 tysięcy mil.
Przejdźmy od razu do problemu:

Elektrozawory zmiany biegów (lub przełączniki w zależności od dokumentu, który czytasz w danym momencie) po prostu się rozpadają. Aby wymienić te proste i niedrogie części, musisz również wymienić droższe części zawarte w reszcie modułu. GM pobiera 650 dolarów za TEHCM, a dealer będzie chciał około 1400 dolarów za całą naprawę. Naprawa obejmuje wymianę modułu oraz niektórych uszczelek i przeprogramowanie TEHCM. Na początku tego roku (2015) Dorman wprowadził zestaw plug-and-play, aby samodzielnie wykonać naprawę. Cena detaliczna zaprogramowanego fabrycznie TEHCM firmy Dorman wynosi około 300 dolarów. Będziesz także potrzebować płynu przekładniowego o wartości około 50 dolarów i opcjonalnie kilku uszczelek. Pytanie o uszczelkę pozostawiam tobie. Nie wymieniłem ich, ale porozmawiam o nich podczas dyskusji.
Czy możesz to zrobić?
To dość prosta procedura. Jeśli udało ci się wymienić żarówkę reflektora w tej rzeczy, na pewno możesz to zrobić. Powiedziałbym, że pod względem złożoności jest to na równi z wymianą hamulców. Jeśli nie możesz wymienić filtra powietrza, zapłać dealerowi.
Alldata mówi, że to procedura 3,1 godziny (2,2, jeśli jest na gwarancji). Zajęło mi to około 4 godzin z kilkoma przerwami.
Jeśli spróbujesz tego, bądź przygotowany. Ty, ziemia i twoje narzędzia będą nasiąknięte płynem przekładniowym. To nigdy się nie kończy.
Następne 2 posty:
- - Czego potrzebujesz
- - Podstawowa procedura