GMC Acadia Forum banner
41 - 59 of 198 Posts
Miałem więc ten sam problem z moim 08 Acadia. Pojazd przeszedł w tryb awaryjny z kodem diag po752. Postępowałem zgodnie z instrukcjami stpete, aby naprawić swój (nawiasem mówiąc, dzięki). Zdecydowałem się na zestaw naprawczy. Znalazłem zestaw na ebay za 48,95 $. Kiedy wyciągnąłem moduł, miałem 2 laminowane dyski, które wyskoczyły. Ponieważ zestaw zawierał 5, po prostu wymieniłem je wszystkie. Naprawdę nie była to zła naprawa. Acadia działa teraz świetnie i jak dotąd świetnie się zmienia.
 
Więc mój TCM naprawdę się teraz psuje. Wyrzuca kody co drugi dzień, a także ten głupi tryb awaryjny z jednym biegiem. Właśnie zamówiłem zestaw membranowy z Ebay. Wygląda na to, że zawiera on również instrukcje instalacji, do których się odwołujesz, wymagające subskrypcji na Alldatadiy.com (przy okazji, jeśli potrzebujesz subskrypcji, użyj AD10VP w kodzie kuponu, aby uzyskać 10% zniżki). Mam nadzieję, że uda mi się to dostać w przyszłym tygodniu, ponieważ muszę dużo jeździć w ciągu ostatnich dwóch tygodni tego miesiąca. Próbowałem wczoraj oddać ten samochód w rozliczeniu, ale nie chcieli mi za niego nic dać. Chyba utknąłem z tym gównem. Dziękuję za to forum, bo bez niego poniósłbym tak dużą stratę. Wyszukiwanie zestawu Ebay - Zestaw narzędzi do instalacji przełącznika ciśnieniowego Sonnax do skrzyń biegów GM 6L80 6L90 6T70
 
Outlook Guy:
Twoje zdjęcia nie są tutaj wyświetlane. Jednym ze sposobów na wyświetlanie zdjęć jest przesłanie zdjęć na bezpłatną stronę internetową Photobucket, a następnie wstawienie linków do zdjęć w swoich postach.

HD
 
hungtdao said:
Outlook Guy:
Twoje zdjęcia nie są tutaj wyświetlane. Jednym ze sposobów na wyświetlanie zdjęć jest przesłanie ich na bezpłatną stronę internetową photobucket, a następnie wstawienie linków do zdjęć w swoich postach.

HD
Dzięki za poinformowanie mnie. Przekonwertowałem je na hiperłącza, ponieważ Google nie działa dobrze z osadzonymi zdjęciami na tym forum (wyświetlają się tylko dla mnie) i nie chcę kłopotów z przenoszeniem zdjęć do innych dostawców.

Naprawa nadal jest solidna. Dodatkowa informacja - wtórny problem "opóźnionej zmiany na Drive" rozwiązał się sam kilka tygodni po zakończeniu naprawy, więc zastanawiam się, czy TCM musiał się ponownie nauczyć z działającymi przełącznikami po naprawie.
 
Outlook Guy said:
... google nie współgra z osadzonymi zdjęciami na tym forum ...
Przyjrzałem się twoim zdjęciom. Wygląda na to, że 'zdjęcia google' nie dają żadnych opcji udostępniania, chyba że nie ma możliwości, aby zewnętrzny widz mógł do nich dotrzeć. Znalazłem tylko opcję 'pokaz slajdów' lub 'pobierz'. Samo umieszczenie adresu internetowego zdjęcia w poleceniu 'wstaw obraz' prawie nigdy nie działa z niczym. (zdjęcia są dobre, swoją drogą)
 
Po pierwsze, chciałbym podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do tej dyskusji. Pomogło mi to podjąć decyzję o wykonaniu tej kłopotliwej pracy z mniejszym bólem. Mimo to zaoszczędziło to dużo $ na tym prostym problemie. Ponieważ instrukcja została zamieszczona przez innych członków, nie chcę jej powtarzać. Chcę tylko podzielić się kilkoma wskazówkami, które moim zdaniem mogą pomóc w ułatwieniu pracy. Każdy ma inne sposoby. Więc, zrób to sam z najlepszym osądem. Zajęło mi to około sześciu godzin z pomocą przyjaciela. Usunięcie obudowy filtra powietrza to najbardziej kłopotliwa i czasochłonna praca.

  • 1. Ponieważ jest to kłopotliwa praca, nie chcesz widzieć, jak Twoja skrzynia biegów przecieka po jej wykonaniu. Dlatego gorąco polecam zamówienie uszczelki + uszczelki podczas zamawiania zestawu Sonnax. Kosztują mniej niż 15 $. Uszczelka otworu złącza przewodów korpusu zaworu skrzyni biegów ACDELCO 24216446, uszczelka pokrywy korpusu zaworu skrzyni biegów ACDELCO 24229593
  • 2. Bezpiecznie podniosłem mojego Acadię, a następnie zdjąłem przednie koło kierowcy. Zdejmij osłonę przeciwbryzgową, która pomogła w łatwym dostępie do tych dolnych śrub TCM. Miej drabinę lub krzesło, aby móc pracować na górze.
    Image

  • 3. Usunięcie ECU pomaga usunąć niektóre przewody elektryczne przed usunięciem obudowy filtra powietrza.

    Image

    Te złącza nie są naprawdę trudne do wyjęcia, jeśli zrobisz to we właściwy sposób. Najpierw pociągnij pomarańczową blokadę do góry, a następnie użyj palca, aby nacisnąć w dół, pociągając jednocześnie ramię blokujące do góry, jak pokazano na zdjęciach:
    Image



    Image


    4. Usuń główne złącze TCM
    Image


    5. Ponownie, usunięcie obudowy filtra powietrza zajęło najwięcej czasu. Nie tylko ma wiele śrub torx. Jeśli nie usuniesz wszystkich przewodów elektrycznych i innych kabli, NIE MA SPOSOBU, aby łatwo wyjąć obudowę. Gorąco polecam zrobienie zdjęcia przed wyjęciem obudowy filtra powietrza, aby po ponownym włożeniu wiedzieć, które przewody/kable/rurki powinny znajdować się po której stronie, na górze lub na dole obudowy. Zdjęcie pokazuje, że obudowa filtra powietrza została usunięta przed usunięciem TCM. Usunąłem również rurę wlotu powietrza i górną pokrywę silnika, aby uzyskać więcej miejsca do pracy.

  • Po zdjęciu pokrywy TCM:

    Po usunięciu TCM, do zlokalizowania jest 5 różnych rozmiarów śrub. Cztery długie śruby po prawej stronie mają łeb 8 mm, wszystkie pozostałe mają łeb 10 mm.

    Mój ma dwie pęknięte tarcze laminowane. Zdjęcie przedstawia TCM po wymianie na nowe tarcze (membrany) i uszczelki przed ponownym włożeniem.
    • Cóż, teraz jeździ i zmienia biegi płynniej. Mam nadzieję, że wytrzyma trochę dłużej. Zdarzyło się to w mojej Acadia z przebiegiem zaledwie 86 tys. mil. W przypadku gorącego płynu i warunków wewnątrz skrzyni biegów, rodzaj materiału wykonanego dla tych tarcz (membran) przełącznika ciśnieniowego nie jest pod wrażeniem, aby wytrzymać takie gorące i ciśnieniowe warunki.
 

Attachments

Bardzo dobrze, hungtdao! :thumb: Gratulacje z okazji sukcesu. Dziękuję za dodatkowe informacje.
 
Dzięki wszystkim za wspaniałe posty. 3 tygodnie temu zrobiłem wymianę z regenerowanym TEHCM w Acadia mojej żony z 2008 roku. Ściśle przestrzegałem instrukcji odczytu/zapisu za pomocą narzędzia do transferu oprogramowania i skrzynia biegów działała dobrze po zakończeniu :)

Początkowo skrzynia biegów działała dobrze, ale ostatnio na autostradzie skrzynia biegów redukowała z 6. na 5. bieg na płaskiej powierzchni lub w dół, około 5 razy. Samochód ma 93 tys. mil i nigdy nie miał tego problemu przed zainstalowaniem regenerowanego TEHCM...

Konkretne objawy:
W żadnym momencie nie zapaliła się kontrolka silnika
Po tym, jak skrzynia biegów sama wrzuciła 5. bieg, czasami wracała na 6. bieg po 20-40 minutach jazdy po autostradzie, czasami pozostawała na 5. biegu.
Jeśli samochód nie wracał na 6. bieg, podczas zwalniania, aby zjechać na pobocze, redukcje na 4/3/2/1 były przy niskich (<1000) obrotach i były gwałtowne.
Po wyłączeniu silnika na 10 minut i ponownym uruchomieniu skrzynia biegów zachowywała się normalnie (przynajmniej przez chwilę).
Na 5. biegu przy 75-80 mph zdjąłem nogę z gazu na 5-10 sekund, ale nie wrzuciło 6. biegu. To samo, jeśli ruch spowolnił do 50 mph i wrócił do 75-80 mph
W przypadku awarii (na 5. biegu) włączenie dźwigni zmiany biegów w tryb manualny powodowało redukcję skrzyni biegów na 4. bieg, a następnie mogłem wrzucić L6 na DIC. Samochód wrzucał 5. bieg, ale nie wchodził na 6.

Czytałem, że wysoki TFT spowodowałby zmianę na 5. bieg, ale wysoki TFT jest mało prawdopodobny, ponieważ nie mieliśmy jeszcze awarii płyty falowej w tym samochodzie, a skrzynia biegów została przepłukana przy 90 tys. mil.

Jakieś pomysły - być może złe połączenie elektryczne, wyciek w uszczelce między TEHCM a skrzynią biegów lub po prostu zły regenerowany TEHCM (Dorman twierdzi, że sprawdza je przed wysyłką, ale sporadyczny problem może przejść?). Czy powinienem spróbować ponownie zaprogramować TEHCM, jak to zrobić bez narzędzia transferowego? Wszelka pomoc jest mile widziana.

Mike
 
mofat27 said:
...
Jakieś pomysły - być może złe połączenie elektryczne, wyciek w uszczelce między TEHCM a skrzynią biegów lub po prostu wadliwy TEHCM po regeneracji (Dorman twierdzi, że sprawdza je przed wysyłką, ale sporadyczny problem może przejść?). Czy powinienem spróbować ponownie zaprogramować TEHCM, jak to zrobić bez narzędzia transferowego? Wszelka pomoc jest mile widziana.
Jeśli jesteś pewny swojej pracy, powinieneś zadzwonić do firmy Dorman i zobaczyć, co chcą, żebyś zrobił. Może się okazać, że wysłali ci wadliwą część. Ktoś inny miał problem ze złym zamiennikiem TEHCM i Dorman bardzo dobrze się nimi zajął.
 
Speleos said:
Jeśli jesteś pewien swojej pracy, powinieneś zadzwonić do Dormana i zobaczyć, czego od Ciebie chcą. Może się okazać, że wysłali Ci wadliwą część. Ktoś inny miał problem ze złą wymianą TEHCM i Dorman bardzo dobrze się nimi zajął.
Miałem wadliwy TECHM od Dormana tego lata. Pierwszy działał dobrze przez kilka dni, a potem zaczął ciężko zmieniać biegi i wyrzucał te same kody. Wysłał mi zamiennik i wszystko działa dobrze. Nie widziałem nic złego na ekranach w pierwszym, który wysłali, więc zakładam, że to było coś wewnętrznego w TECHM, co spowodowało, że był wadliwy. Kupiłem swój przez Summit, więc były pewne problemy z odzyskaniem opłaty za rdzeń, ale po kilku rozmowach telefonicznych z Summit i Dorman problem został rozwiązany.
 
Więc dostałem dziś wieczorem coś takiego. Ciężarówka utknęła na biegu i wyrzuca kody 0700&0752. Przeczytałem artykuł i zamierzam spróbować naprawy. Czy polecacie moduł sterowania skrzynią biegów Dorman, czy mogę po prostu zrobić zestaw Sonnax?
 
JosefLillo said:
Więc dostałem coś takiego dzisiaj wieczorem. Ciężarówka utknęła na biegu i wyrzuca kody 0700&0752. Przeczytałem artykuł i zamierzam spróbować naprawy. Czy polecilibyście Państwo moduł sterowania skrzynią biegów Dorman, czy też mógłbym po prostu zrobić zestaw sonnax?
Czy płyn jest na odpowiednim poziomie? Czy płyn jest czysty? Czy elektrozawór jest naprawdę zablokowany? Czy to tylko awaria dysku (dysków) laminatu? To, co wymienisz, zależy od tego, co jest nie tak. Na te pytania należy odpowiedzieć, zanim zdecydujesz, jaki jest najlepszy sposób rozwiązania problemu.
 
Ok, rozumiem, że to mój codzienny samochód i potrzebuję go naprawić jak najszybciej, więc zgadzam się na wymianę całego urządzenia, po prostu chcę się upewnić, że to właściwa naprawa. Zresetowałem dziś komputer i sprawdziłem poziom i czystość płynu i wszystko było w porządku. Być może najpierw będę musiał wyjąć część, a potem zobaczyć, czy chcę iść drogą Sonnax, czy nie.
 
Zdecydowałem się na Sonax, ponieważ nie muszę się martwić o otrzymanie nieprawidłowo zaprogramowanego modułu. Po drugie, ponieważ to mój samochód, większość właścicieli, którzy mają umysł mechanika lub majsterkowicza, zwykle poświęca czas i jest bardziej ostrożna podczas samodzielnej pracy. Oczywiście to Twój wybór, jeśli nie jesteś pewien, czy możesz prawidłowo wymienić nowe tarcze i chcesz uniknąć kłopotów, po prostu kup nowy TCM. Kupiłbym nowy, gdyby dostępny był przeprojektowany TCM z innym rodzajem tarcz niż laminowane. Nadal nie rozumiem, dlaczego inżynierowie, którzy zaprojektowali ten TCM, nie użyli trwalszego materiału, takiego jak aluminium, a nawet lepiej z tarczami tytanowymi.
 
Uważam, że mam tu problem i zamierzam zamówić zestaw naprawczy. Mój Outlook przejdzie w tryb "wyłączenia" omówiony tutaj. Kiedy to się dzieje, wraz z CEL, zapalają się kontrolki hamulców, zapala się światło hamulca awaryjnego, a na desce rozdzielczej wyświetla się "Napęd na wszystkie koła wyłączony". Nie widziałem, żeby ktoś o tym wspominał i chciałem sprawdzić, czy ktoś również otrzymywał te światła wraz z CEL? Kilka miesięcy temu zabrałem go do dealera, aby postawić diagnozę i powiedzieli, że nie są do końca pewni, ale najpierw spróbują wymienić moduł kontroli hamulców (~800 $), a jeśli to nie zadziała, to wymienią moduł kontroli skrzyni biegów (~1200 $). Czy ktoś może potwierdzić, że otrzymywał te światła na desce rozdzielczej, gdy występował problem?

Jak dotąd udawało mi się radzić sobie, resetując akumulator, ale jestem pewien, że ta sztuczka zadziała tylko kilka razy.

Dziękuję.
 
Dzięki za info stpete, również świetne zdjęcia. Postanowiłem również spróbować wymienić mój moduł TCM w moim Acadia z 2008 roku i mam pytanie. Czy zachowujesz oryginalny moduł TCM w samochodzie i uruchamiasz programowanie, które Dorman products.com każe ci uruchomić za pomocą narzędzia do transferu oprogramowania? A może mogę usunąć mój oryginalny TCM i podać osobie, od której kupuję, mój numer VIN, aby mogli go zaprogramować, a kiedy dotrze, mogę go po prostu zainstalować?

Każda pomoc jest mile widziana!
 
U mnie wyświetla się tylko kod modułu TEHCM, ponieważ moja skrzynia biegów utknęła na pierwszym biegu. Jeśli CEL nie wyświetla kodu TEHCM, a Twoja skrzynia biegów zmienia biegi prawidłowo, to nie sądzę, żebyś powinien wymieniać TEHCM. Zaktualizowałem mój poprzedni komentarz, że wymiana TEHCM jest prawdopodobnie lepszym wyborem. Widziałem na stronie internetowej Dorman, że ich regenerowany TEHCM wykorzystuje tarcze z innego materiału niż oryginalny materiał laminowany. Mimo to kosztuje tylko ułamek ceny: 50 $ w porównaniu do 300 $.
 
Pierwszy post tutaj (chyba). Nie jestem pewien, gdzie powinny być informacje o pojeździe, aby można je było opublikować wraz z moją odpowiedzią.

2008 Acadia 2WD. Kupiony używany w 2013 roku z bardzo niskim przebiegiem (<60k). Nie wiedziałem o płycie falowej do czasu, aż po fakcie, ale na szczęście jeszcze nie ma większych problemów (>180k mil).

W czerwcu ubiegłego roku "przepłukałem" (spuść/napełnij, spuść/napełnij) płyn w skrzyni biegów, po tym jak zauważyła opóźnione włączenie biegu Drive (z każdego innego biegu, bez innych objawów ani kodów). Nie zadziałało, więc skorzystałem z obszernych i pouczających artykułów tutaj, wraz z subskrypcją AlldataDIY, aby w zeszły weekend wymienić membrany przełącznika ciśnienia. Jak wielu innych tutaj, nie było tak źle, jak się spodziewałem (niecałe 6 godzin). Dwie membrany były całkowicie wypalone, a trzecia pęknięta i prawie gotowa do wymiany. Wymieniłem wszystkie cztery, ponieważ już tam byłem.

Tylko jeden komentarz i kilka pytań:

Po pierwsze, jestem prawie pewien, że pamiętam 12 śrubę mocującą techm do korpusu zaworu w porównaniu do 11, do których odnosi się Alldata. Środek góry i krótka (<42mm). Jedyny powód, dla którego tak myślę, jest taki, że usunąłem je po kolei, oznaczyłem i nadal nie mogłem wyjąć techm. Musiałem poluzować/usunąć jeszcze jedną śrubę.....naliczyłem ich 12 na podłodze.

Pytania są głównie do OutlookGuy, ponieważ był jedyną osobą, która miała, jak się wydaje, ten sam problem (minus utknięcie na 1. biegu). Widzę, gdzie powiedziałeś, że opóźnione przełączanie ustąpiło samo po kilku tygodniach, ale powiedziałeś również, że było szorstkie natychmiast po.....czy wyczyściłeś wszystkie zapisane kody? I czy opóźnione przełączanie było uporczywe, za każdym razem? Jeżdżę jej samochodem, gdy włącza się bezpośrednio na bieg Drive bez wahania, pozornie na zimno, ale nie można tego odtworzyć na żądanie.

Po prostu czekam na to, zgaduję.
 
Pytanie do wszystkich obecnych: Doświadczam szarpania przy zmianie biegów od czasu do czasu, co wydaje się być związane z rozgrzanym silnikiem i temperaturą zewnętrzną, co o tej porze roku w Minnesocie bywa trudne. Dlatego prawdopodobnie po tym, jak lepkość płynu nieco spadnie z powodu jazdy przez jakiś czas i rozgrzania płynu. Wymieniłem 3-5-R przy przebiegu około 65 tys. mil i teraz mam 133 tys. mil. Nie udało mi się jeszcze uzyskać żadnego kodu na pojeździe. Więc... Mam nadzieję, że to TCM wymaga wymiany, a jeśli tak, to mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tylko regenerowaną część Dorman.

Czy jest dostarczany z uszczelką/filtrem, który znajduje się między nim a blokiem zaworów? Zdaję sobie sprawę, że nie jest dostarczany ze złączem i uszczelką pokrywy, więc planuję je zdobyć. Jeśli nie jest dostarczany z tą uszczelką, czy powinienem również poszukać tej uszczelki? A może po prostu użyć oryginalnej?

Szarpanie przy zmianie biegów sprawia wrażenie, jakby próbował wrzucić bieg, ale wrzuca luz, a następnie czuje się tak, jakby opuszczał sprzęgło w manualnej skrzyni biegów. Wydaje się, że jest to 4. bieg lub gdzieś w pobliżu...
 
41 - 59 of 198 Posts